Wikipedia Free encyclopedia |
Wiktionary Dictionary and thesaurus |
Wikinews Free content news source |
|||||
Wikibooks Free textbooks and manuals |
Wikiquote Collection of quotations |
Wikisource Free source documents |
|||||
Wikiversity Free learning tools |
Wikivoyage Free travel guide |
Wikispecies Directory of species |
|||||
Commons Shared media repository |
Wikidata Free knowledge base |
MediaWiki Free wiki software |
При оцінюванні навчальних досягнень з історії враховується:
- рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
- рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
- рівень оволодіння практичними вміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до історичної події, явища, діяча.
здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці:
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти
|
2
|
Учень (учениця) називає
декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних
об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має
загальне уявлення про лічбу часу в історії
| |
3
|
Учень (учениця) двома-трьома
простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати
її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям;
має загальне уявлення про історичну карту
| |
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) репродуктивно
відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи
історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві
основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою
вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі
ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на
історичній карті основні місця подій
| |
6
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику
історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись за
допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації
| |
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно й
логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної
термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення),
виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з
допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань
|
8
|
Учень (учениця) володіє
навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне
визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює
однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між
ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис
історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
| |
9
|
Учень (учениця) оперує
навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні
висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну
характеристику історичних явищ, самостійно встановлює
причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує
зміст історичної карти
| |
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує
набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння
історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на
широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й
систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та
всесвітньої історії
|
11
|
Учень (учениця) володіє
глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні
судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової
періодизації історії
| |
12
|
Учень (учениця) системно
володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища,
виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити
шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує та
узагальнює її
|